Publicat în Anunțuri acum 15 ani
Proiect biling 2008
Clasa a XI-a D, profil stiinþele naturii, bilingv franceza din anul ºcolar 2007-2008 a fost prima clasa din cadrul Colegiului National "Andrei Saguna" care a fost implicata in Proiectul Bilingv, demarat de Ministerul Educatiei si Cercetarii in parteneriat cu Ambasada Frantei in Romania si care are ca tinta finala obtinerea bacalaureatului cu mentiune francofonã.
Primul acord interguvernamental pentru invatamantul biligv în Romania a fost semnat la 28 septembrie 2006 in timpul celui de-al 11 - lea Sommet al Francofoniei care a avut loc la Bucureºti.
Se stie ca la acest profil elevii invata 5 ore de limba franceza pe saptamina precum si Geografia Frantei (in clasa a IX-a, o ora), Istoria Frantei (in clasa a- X-a, o ora ) si Civilizatie Franceza (clasele a -XI-a,a-XII-a, cite o ora).
Noutatea acestui proiect, menit sa renoveze invatamintul bilingv in Romania consta in a aborda sub coordonarea profesorilor de DNL (discipline non- lingvistice) si a celor de limba franceza, o tema interdisciplinara in limba franceza si de aceea acest proiect a fost numit MODUL INTERDISCIPLINAR DE PROIECT.
Anul trecut tema aleasa a fost Les déchets: comprendre, débattre, agir, iar disciplinele implicate au fost chimia (prof.Daniela Bogdaneanu), biologia (prof.Magdalena Popescu), geografia (prof.Cristina Dobos), economia (prof.Florina Otet), limba franceza (prof.Ioana Jipa si Onose Cristina).Un asistent de limba nativ a incadrat si el echipa de proiect. (Laëtitia Meynier.)In acest proiect cercetarea documentara, fie ca se realizeaza pe teren sau in CDI (centrul de documentare si informare) capata un rol primordial, elevul inceteaza sa fie un receptor de cunostiinte, fiind pus in situatia de a cerceta, de a face observatii, de a trage concluzii singur. Se favorizeaza astfel autonomizarea invatarii precum si inovatia in educatie.O alta noutate o reprezinta Caietul de bord, in care fiecare elev noteaza in timpul anului informatii legate de orele de curs de DNL, precum si observatii personale in urma cercetarilor individuale sau de grup.
Proiectul se incheie in luna mai prin prezentarea produsului final (care poate imbraca forma unui site, pliant, revista, spectacol etc) intr-un cadru festiv (Bilingue en f?te ) si prin sustinerea probei anticipate de Bacalaureat, proba la care se evalueaza caietul de bord, gradul de implicare al elevului in proiect, cunostintele de DNL, asimilate in cadrul proiectului precum si nivelul de limba franceza.Sectia bilingva este perceputa ca filiera de excelenta datorita faptului ca pentru a intra in acest proiect au fost evaluate rezultatele elevilor si profesorilor la diferite concursuri scolare.